Banff en Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Gerda Nollen - WaarBenJij.nu Banff en Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Gerda Nollen - WaarBenJij.nu

Banff en Lake Louise

Door: Gerda Nollen

Blijf op de hoogte en volg Gerda

13 September 2015 | Canada, Lake Louise

Banff, 11 sept 2015-09-13

‘s Ochtends met de Gondola (Gondel) naar boven geweest, naar Sulphur Mountain.
Vanaf de top prachtige vergezichten, van andere bergtoppen, tot wel 3600 m hoog , over Banff en het meer
Minnewanka.
’s Middags met de auto naar Lake Minnewanka gereden. Een prachtig meer, waar mooie wandelpaden langsliepen.
Overal stonden waarschuwingsborden, dat we in Bear country waren, maar helaas nog geen beertje
gezien.
Eerlijk gezegd, hoef ik ze tijdens een wandeling ook niet tegen te komen.
’s Avonds het leuke stadje Banff verkend en ook daar heerlijk gegeten.
Daarna “vroeg” naar bed.
Volgende dag op tijd naar Lake Louise.

Lake Louise 12 sept.
Vanochtend na een ritje van 70 km aangekomen in het stadje Lake Louise
Eerst naar onze lodge gereden, om in te checken.
We zitten hier in “The Deer Lodge” een mooie lodge met aan de overkant Lake Louise
Een van de mooiste meren ter wereld (volgens kenners)
Vanmiddag foto’s gemaakt bij het meer en AJ en Gerda hebben een trail (pad) gelopen naar boven
naar “Lake Agnes”.
Een pittig tochtje , voor mij. AJ is net een berggeit, die klimt overal zonder moeite tegenop.
Het was een prachtige tocht met weer mooie vergezichten en meren.
We zitten nu moe, maar voldaan achter een wijntje (hebben we wel verdiend inmiddels)
Straks lekker eten en daarna weer op “tijd”naar bed
Morgen gaan we via de Ice field Parkway naar Jasper
Dit schijnt een van de mooiste routes ter wereld te zijn
Geeske en ik hebben deze route 2 keer eerder gereden, dus wij weten wat ons te wachten staat
Voor H en AJ een verrassing.
Morgen maken we verslag hiervan
Wordt vervolgd.

Groeten van ons.

• 13 September 2015 - 08:37

Dineke Woudenberg:

Hallo allemaal , Hier even een berichtje uit het mooie Notter . Nou het is weer puur genieten . Jullie in het mooie Canada en wij tijdens het lezen van de boeiende reis verslagen . Wij reizen gewoon met jullie mee . Een complimentje voor jou Gerda , Nou geniet ze , dan doen wij dat ook . groetjes ook van Reinder

• 13 September 2015 - 11:47

Cindy:

Ook wij genieten volop en lezen iedere dag jullie verslag!

• 13 September 2015 - 12:09

Mineke En Jan:

Hoi mensen , wat een hoogte daar en uitzichten , geen last van hoogtevrees ?
    Wel jammer dat er beren te zien zijn maar gelukkig Gerda heb je jouw eigen
    knuffelbeer bij je .
    Wat goed dat je met AJ klimtochten maakt , blijf oefenen , dan kun je in april
    met ons mee op 25 km bloesemtocht van het rode kruis samen met Bontenjan en groep .
    Veel plezier en kijkgenot op de mooiste route van de wereld morgen , ik bekijk hem wel even op google earth , moet me maar behelpen . hartelijke groeten oet de siknstroate

• 13 September 2015 - 12:41

Heleen:

Superleuk om jullie verslagen te lezen! Heel veel plezier gewenst samen en ook de groeten van de rest hier oet ut mooie Notter!

• 13 September 2015 - 13:04

Ali Woudenberg:

wat fijn dat dat alles zo mooi verloopt met de verslagen kan ik jullie mooi volgen nog heel veel plezier en de groeten aan iedereen

• 13 September 2015 - 17:26

Marc Smellink:

Leuk om te lezen! Doe de groetjes aan Gees ;-)

• 13 September 2015 - 20:54

Henny Fokkert:

Zo te horen is het genieten bij jullie, ik ben benieuwd naar de foto's. Kijk maar uit voor de beren en rij voorzichtig morgen, goede reis verder, tot het volgende verslag!

• 14 September 2015 - 08:52

Diana Hoekman:

Hoi Geeske en reisgenoten,

Mooi om te lezen wat jullie allemaal ondernemen.
    Nog veel plezier en geniet van deze bijzondere reis.

Groeten uut Deamter,
    Diana

• 14 September 2015 - 10:00

Gerrie Fransen:

Ha Gerda,
    Jullie hebben het goed naar jullie zin zo te zien.
    Met de foto's op Facebook erbij maakt het helemaal compleet.
    Prachtig land hoor.
    Geniet er van samen