Lac la Hache - Reisverslag uit Williams Lake, Canada van Gerda Nollen - WaarBenJij.nu Lac la Hache - Reisverslag uit Williams Lake, Canada van Gerda Nollen - WaarBenJij.nu

Lac la Hache

Door: Gerda Nollen

Blijf op de hoogte en volg Gerda

16 September 2015 | Canada, Williams Lake

TEN-EE-AH Lodge, 15 sept 2015

Hoi Hoi

Vanochtend op tijd weer vertrokken uit onze mooie lodge in het Welsh Grey Park
We zijn eerst dieper het park ingereden om de Helmcken Falls te bekijken, de hoogste
watervallen in het park (141 m hoog) Prachtig om te zien.
Daarna verder het park ingetrokken om de zalmtrek te zien in een kromming in de rivier.
Prachtig om te zien hoe deze zalmen (Chinook zalmen) tegen de sterke stroom van de wilde rivier in zwemmen en
over de rotsen heen (proberen) te springen, om verder op in de rivier, hun kuit te schieten en daarna dood gaan
Als ze pech hebben worden ze tijdens het springen over de rotsen, door een beer gevangen en opgegeten.
Dit hadden wij graag willen zien, maar helaas kwam de beer weer niet opdagen vandaag.
Daarna het Welsh Grey Park uitgereden naar onze volgende bestemming
Dit was een rit van ongeveer 250 km
Het laatste gedeelte van de rit hebben we nog 2 Reeen (Deer) gezien.
Deze rit ging op het laatst zo’n 25 km over een breed zandpad , naar de Ten- EE- AH Lodge
Een prachtige lodge, waar we zojuist heerlijk hebben gegeten.
De lodges waar we slapen kijken uit over het Timothy Lake en zien er geweldig uit.
Gemaakt van boomstammen en onder het afdak staan leuke houten stoeltjes.
Het open haardhout ligt klaar, om de lodge mee te verwarmen.
Inmiddels is de kachel aan en zitten we gezellig bij elkaar met een wijntje.
Morgen gaan de mannen een vlucht maken met een watervliegtuig, vanaf het meer bij de lodge
The ladies blijven thuis, want wij hebben dit een aantal jaren terug al gedaan.
Er liggen ook kajaks klaar om te gebruiken.
Het weer is hier prima, volop zon, maar wel frisjes.
Afgelopen nacht had het gevroren, dus lekker fris.
Morgenavond kunnen jullie lezen of het watervliegtuig het luchtruim kon bereiken, met de mannen. Hopelijk wordt het een geslaagde vlucht. (anders moeten ze zwemmen)
Wordt vervolgd. (Als er weer internet is)
Bedankt voor jullie leuke reacties, we kijken er weer naar uit
Groeten vanuit the middle of nowhere , van ons.

• 16 September 2015 - 15:56

Margreet:

hallo allemaal
    wat een prachtige foto's
    wens de heren een goede vlucht toe

• 16 September 2015 - 16:40

Marg & Gene:

Nice to hear you are all enjoying the trip! It is a beautiful wilderness! Enjoy further!

• 17 September 2015 - 08:45

Fam. Aalderink :

Ik lees het allemaal al jullie hebben een fantastische reis. Geniet er nog mooi van, en de heren een mooie vlucht toegewenst. Groetjes